Az oldalunk sütiket (Cookie) használ a működése során. Amennyiben nem szeretné ezeket engedélyezni, úgy böngészőjében letilthatja a sütik elfogadását, de akkor nem biztos, hogy az oldal rendben fog működni. Dönthet úgyis, hogy nem lép tovább az oldalunkra! Mi a törvényes feltételek betartása mellett alkalmazzuk a sütiket. Bővebb információt találhat az Adatvédelmi Nyilatkozat menüpont alatt! Elfogadom
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Tudjuk hogy használni tudjuk

2020. 02. 15. 10:00:00

Zöld erdőben jártam

Tiszta levegő, csend és harmónia. Utazás egy álomvilágban. Mindez álom csupán? Elhatározás kérdése. No, nem az elalvás, hanem épp ellenkezőleg az odafigyelés eredménye. És ez mindannyiunk feladata, mert a szándék kevés, ha az üres szólamokból van több. A megoldás pedig a célirányos ösvény kitaposása egy emberibb világ felé, amely a túlkapásoktól és a kézlegyintős alábecsülésektől egyaránt mentes. Végre valódi tettek segíthetik a helyes út megtalálását, az egyszerű tiltások helyett az értelmes lépések megtételéhez. Európa útjai – főként a természetvédelmi területeken – bezárulnak a magas károsanyag-kibocsátású járművek előtt. Kezdetben még behajtási díjak szabtak határt a túlzott forgalomnak, de adottak már azok a dátumok, amikortól nem lehet pénzzel megváltani az engedélyt.

2020. 02. 09. 22:13:47

Szabad az út, irány síelni

Célországgá váltak az Alpok országai, mert most nem az átutazás a tenger felé, hanem a megérkezés a sípályához lett a fő cél. Az elkövetkezőkben a személygépkocsival (utánfutó, lakókocsi nélkül) közlekedőket érintő terheket és kötelezettségeket tekintettük át. Az osztrák matrica ára 2020-ban kissé emelkedett. Az éves matrica új ára 2% körüli emelkedést mutat tavalyhoz képest, így 91,10 EUR, de két hónapra megvásárolva 27,40 EUR. A legrövidebb időszak, ami határeset egy csúszós szabadság tervezésekor, 10 napra ad szabad utat 9,40 EUR-ért. Szlovákiában alig kerül többe a 30 napos matrica (14 EUR) a tíznaposnál (10 EUR).
Svájc változatlanul 40 CHF-ért árulja az éves matricát, és Szlovénia sem változtatott idén: egy évre 110 EUR, havonta 30 EUR, hét napra pedig 15 EUR a tarifa.

2020. 02. 03. 23:09:07
Tényleg biztosra mehet?

Ahhoz, hogy egy járműszerelvénnyel a törvényes feltételeknek megfelelően kelhessünk útra, tudnunk kell, milyen jármű, illetve járműszerelvény vezethető B kategóriás jogosítvánnyal? A hivatalos megszorításokon túl további odafigyeléssel jelentősen fokozható a biztonság, érdemes tehát mérlegelni a kockázatot mérséklő megoldásokat.

Leegyszerűsítve a jogi szabályozásban rögzített feltételeket az alábbiaknak kell megfelelnie a sofőrnek, ha járműszerelvényt akar vezetni:

2019. 11. 21. 23:36:14

A fagy beálltakor

A téli kempingezés terjedése Magyarországon (enyhén szólva) még nem ért el tömeges méreteket, ezért sokaknak véget ért az idei kempinges szezon. Mit tehet ilyenkor a gondos gazda? Óvja járművét a fagytól és zimankótól. Mik azok a legfontosabb teendők, amivel az állagmegóvás a legtöbb sikerrel kecsegtet, elkerülendő a váratlan (és kellemetlen) tavaszi meglepetéseket?

2019. 11. 03. 23:07:06

Miért most és nem előbb?

Szóltunk már előbb is, de a beígért fagyok szerencsére elmaradtak. Ezért azt gondoltuk, ismét felhívjuk a figyelmet, és tekintettel a víztelenítés mikéntjére vonatkozó sok érdeklődő telefonhívásra, változtatás nélkül felidézzük egy korábbi számunkban már leközölt cikk tartalmát. Ezúton is elnézést kérünk a megjelenés minőségéért, de az archívumból kerestük elő az oldalakat, reméljük a téma iránt érdeklődőket ez nem fogja zavarni.
A hivatkozásokra kattintva lehet előhívni nagyobb méretben az oldalakat, ehhez megfelelő böngészőre és az előugró ablakok engedélyezésére lehet szükség!

2019. 07. 18. 10:00:00

Ezt kell tudni egy lakójárműben használt hűtőgép teljesítményéről.

Az egyik legkellemetlenebb meglepetés, ha a lakókocsiban vagy a lakóautóban egyik pillanatról a másikra jelentősen romlik a hűtőgép teljesítménye. Mi lehet az ok? Elromlott, vagy valamilyen külső hatás miatt következett be a gyengülés? Mit tehetek? Vigyem szervizbe, vagy én is kipróbálhatok valamilyen trükköt a javulás érdekében? Nézzük lépésről-lépésre végig, mit kell leellenőrizni a döntéshez, hogy mi legyen a következő lépés. 

2019. 07. 14. 08:46:34

Állítsa össze és küldje el levélben a poggyászlistát!

Az alábbi listában bejelölheti azokat a holmikat, amit feltétlenül szeretne magával vinni a következő utazás alkalmával. Úgy állítottuk össze a felsorolást, hogy egy hosszú kalandtúrától a párnapos kiránduláson át egy rövid üzleti útig minden szóba jöhető felszerelést megtalálhasson benne. Egyszerűen jelölje ki azt, amire véleménye szerint ténylegesen szüksége lesz! Beírhatja külön megjegyzésként, amit még fontosnak tart. Az így összeállított jegyzéket elküldheti a saját email címére vagy az Önnel utazó társának, aki még szintén átgondolhatja mi hiányzik és mi az, ami felesleges. Amennyiben a teljes listát szeretné elküldeni, akkor javasoljuk ossza meg a lap alján ezt a linket!
Az időben megtervezett és előkészített utazás sikerét garantálja a pontos poggyászlista, láthatjuk mit kell még beszerezni, megjavíttatni vagy esetleg pótolni. Sok sikert és jó utat kíván a Karavándor magazin csapata!

2017. 03. 11. 00:00:00

Összegyűjtöttünk néhány fontos szempontot, amit feltétlenül szem előtt kell tartani a vontatáshoz  (esetleg oktatáshoz) használt kiegészítő tükör kiválasztásakor. A listába foglalt tanácsok betartása garantálja, hogy ne fogjunk mellé a tükör kiválasztásakor, de azért lehetőleg a vásárlás előtt fel kell próbálni a tükröt a gépkocsira. Akkor sem árt az óvatosság, ha a kiegészítő tükör jármű specifikusan az adott járműtípushoz készült:

  • Felesleges a szükségesnél hosszabb karú kiegészítő tükröt választani, így javítható a stabilitása!
  • Az alapjármű tükörkarja gyenge? Akkor a lehető legkönnyebb tükörre van szükségünk!
  • Mindkét oldalon egyforma méretű és alakú az autónk visszapillantó tükre?
  • Megfelelő rögzítőperem áll rendelkezésre a kiegészítő tükör rögzítéséhez?
  • Gyakran kell fel/leszerelni a kiegészítő tükröt, vagy fontosabb a minél stabilabb rögzítés?
  • Ha különböző autótípusokon akarjuk használni, akkor megfelelő univerzális kivitelt válasszunk!
  • Osztott látómezőt szeretnénk a közeli és a távolabbi forgalom figyelemmel követéséhez?
  • A síktükör ugyan nem torzít, viszont kisebb teret mutat be!
  • A domború tükör látótere nagy, de meg kell szokni a torzításból eredő arányokat!
  • Az ajtók bezárásakor automatikusan parkolóállásra záródnak a tükrök?
  • Elektromosan állítható visszapillantónál a tükörlap mekkora mozgást végez?
  • Van irányjelző (esetleg helyzetjelző) kialakítva a tükörtestben?
  • Kötelező vontatásnál vagy járművezetés oktatásnál a kiegészítő tükör!
    • Amennyiben a járművezetés biztonsága megköveteli, akkor mindegy, hogy kötelező-e a tükör! Az oktatásnál előírás a használata, a vontatásnál pedig követelmény, hogy a járműszerelvény mellett szabadon hátra lásson a vezető!
  • Amennyiben lehetséges, vásárlás előtt feltétlenül próbáljuk fel autónkra a kiegészítő tükröt!