Garanciális feltételek
A vásárlónak joga van arra, hogy a vásárlás időpontjától számított 14 napon belül elálljon a vásárlástól és visszaküldje a megvásárolt árut, illetve lemondja a megrendelt szolgáltatást. Ez az ún. gondolkodási, illetve elállási idő. Ezen az időszakon belül a vásárlónak nem kell megindokolnia, miért lép vissza a vásárlástól. Egészségügyi okokból higiéniai szempontból kiemelten érintett termékek eltérő elbírálás alá esnek.
Az uniós jog értelmében továbbá a kereskedőnek kétéves (jogszabály által előírt) szavatosságot kell nyújtania a vásárlónak arra az esetre, ha a termék hibás, vagy nem felel meg a termékleírásnak, vagy ha a jellemzői eltérnek a hirdetésben szereplő vagy a vásárlónak bemutatott termék jellemzőitől.
A kereskedő értékesítés utáni felelőssége – hibás termék
Ha a kötelező szavatosság ideje alatt kiderül, hogy a termék hibás vagy nem felel meg a termékleírásnak, illetve a jellemzői eltérnek a hirdetésben szereplő vagy a vásárlónak bemutatott termék jellemzőitől, a terméket értékesítő kereskedő ezért felelősséggel tartozik.
Mikor tarthat igényt a vásárló jogorvoslatra?
Az uniós jog értelmében szavatosságot kell vállalni a termékért, ha az
- nem felel meg a termékleírásnak;
- jellemzői eltérnek a hirdetésben szereplő vagy a vásárlónak bemutatott termék jellemzőitől;
- nem alkalmas arra a célra, amelyre az ilyen termékeket használni szokták, vagy amelyre a vásárló (az Ön beleegyezésével) megrendelte/megvásárolta azt;
- nem nyújtja azt a minőséget vagy teljesítményt, amely az azonos típusú termékeknél elvárható, vagy
- helytelenül lett telepítve, ha a telepítést az Ön cége végezte, illetve akkor is, ha a vásárló telepítette a terméket, amennyiben a probléma a telepítési útmutató hiányosságaiból adódott.
Ha egy cég tájékoztatta vásárlóit a megvételre kínált termék minőségi hibáiról, a vásárlók nem élhetnek panasszal a tudomásukra hozott hibákkal kapcsolatban.
Mire tarthat igényt a vásárló?
A vásárlónak, ha hibás terméket kapott, joga van kérni a kereskedőtől, hogy térítésmentesen (a posta-, munkaerő- és anyagköltségek stb. felszámítása nélkül):
- javítsa a terméket;
- kicserélje a terméket;
- árkedvezményt adjon vagy
- semmissé tegye a szerződést, és teljes egészében visszatérítse a termék vételárát (a vásárlónak nincs joga felbontani az adásvételi szerződést, ha csekély hibáról van szó).
A termék javítása vagy cseréje
A vásárlónak először a termék javítását kell kérnie, illetve a cseréjét, ha a javításra nincs lehetőség (mert például túl költséges lenne). A kereskedőnek gondoskodnia kell a termék javításáról vagy cseréjéről észszerű határidőn belül és anélkül, hogy ezzel jelentős kényelmetlenséget okozna a vásárlónak.
Árkedvezmény vagy a vételár teljes megtérítése
A vevő további lehetőségként igényt tarthat árkedvezményre, illetve a vételár teljes megtérítésére, ha a termék javítása vagy cseréje:
- nem lehetséges;
- a termék jellegét/hibáját tekintve túl költséges lenne;
- jelentős kényelmetlenséget okozna a vásárlónak;
- nem vitelezhető ki észszerű határidőn belül.
Kiegészítő garanciák
Kiegészítő garancia (kereskedelmi jótállás) nyújtására biztosítható lehetőség, melynek költsége beépíthető a termék árába vagy külön felszámítható. Ez a jótállás nem helyettesítheti azonban a jogszabály által előírt, legalább kétéves szavatosságot, a kínált kereskedelmi jótállás nincs hatással a kötelező törvényi garanciára.
A kötelező szavatossághoz és a kereskedői jótálláshoz fűződő jog érvényesítése a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelő!
Szavatossági feltételek:
A szavatosság a termék átadás időpontjától érvényes.
- A vásárló rendelkezzen a termékkel, a vásárláskor kitöltött szavatossági jeggyel és/vagy a vásárlást igazoló számlával.
- A vásárló köteles a termékhez ellenőrzési lehetőséget biztosítani.
- A szavatossági ügyeket az eladó, vagy ha arra lehetőség van, szakszervízeink intézik.
A szavatosság megszűnik, ha:
- a vásárlás után a termék megsérül
- a terméket megbontották, javították, átalakították
- a termék az eredeti állapothoz képest hiányos
- nem a megadott körülmények között üzemeltetik
- a meghibásodás szakszerűtlen kezelésre vagy üzemeltetésre vezethető vissza
- a vásárlás, üzembe helyezés időpontja nem állapítható meg egyértelműen a vásárlás számlájával
- a termékbe idegen anyag került
- a jótállási jegy, hiányosan, hibásan vagy olvashatatlanul van kitöltve
- a termék gyártási kódjának, azonosítójának felismerhetőségét meghiúsítják
Az üzemeltetés hibájához köthető járulékos károkért felelősséget nem vállalunk.
A normális elhasználódásból származó hibák nem tartoznak a szavatosság körébe!