Az oldalunk sütiket (Cookie) használ a működése során. Amennyiben nem szeretné ezeket engedélyezni, úgy böngészőjében letilthatja a sütik elfogadását, de akkor nem biztos, hogy az oldal rendben fog működni. Dönthet úgyis, hogy nem lép tovább az oldalunkra! Mi a törvényes feltételek betartása mellett alkalmazzuk a sütiket. Bővebb információt találhat az Adatvédelmi Nyilatkozat menüpont alatt!
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Garancia

 Garanciális feltételek

A vásárlónak joga van arra, hogy a vásárlás időpontjától számított 14 napon belül elálljon a vásárlástól és visszaküldje a megvásárolt árut, illetve lemondja a megrendelt szolgáltatást. Ez az ún. gondolkodási, illetve elállási idő. Ezen az időszakon belül a vásárlónak nem kell megindokolnia, miért lép vissza a vásárlástól. Egészségügyi okokból higiéniai szempontból kiemelten érintett termékek eltérő elbírálás alá esnek.

Az uniós jog értelmében továbbá a kereskedőnek kétéves (jogszabály által előírt) szavatosságot kell nyújtania a vásárlónak arra az esetre, ha a termék hibás, vagy nem felel meg a termékleírásnak, vagy ha a jellemzői eltérnek a hirdetésben szereplő vagy a vásárlónak bemutatott termék jellemzőitől.

A kereskedő értékesítés utáni felelőssége – hibás termék

Ha a kötelező szavatosság ideje alatt kiderül, hogy a termék hibás vagy nem felel meg a termékleírásnak, illetve a jellemzői eltérnek a hirdetésben szereplő vagy a vásárlónak bemutatott termék jellemzőitől, a terméket értékesítő kereskedő ezért felelősséggel tartozik.

Mikor tarthat igényt a vásárló jogorvoslatra?

Az uniós jog értelmében szavatosságot kell vállalni a termékért, ha az

  • nem felel meg a termékleírásnak;
  • jellemzői eltérnek a hirdetésben szereplő vagy a vásárlónak bemutatott termék jellemzőitől;
  • nem alkalmas arra a célra, amelyre az ilyen termékeket használni szokták, vagy amelyre a vásárló (az Ön beleegyezésével) megrendelte/megvásárolta azt;
  • nem nyújtja azt a minőséget vagy teljesítményt, amely az azonos típusú termékeknél elvárható, vagy
  • helytelenül lett telepítve, ha a telepítést az Ön cége végezte, illetve akkor is, ha a vásárló telepítette a terméket, amennyiben a probléma a telepítési útmutató hiányosságaiból adódott.

Ha egy cég tájékoztatta vásárlóit a megvételre kínált termék minőségi hibáiról, a vásárlók nem élhetnek panasszal a tudomásukra hozott hibákkal kapcsolatban.

Mire tarthat igényt a vásárló?

A vásárlónak, ha hibás terméket kapott, joga van kérni a kereskedőtől, hogy térítésmentesen (a posta-, munkaerő- és anyagköltségek stb. felszámítása nélkül):

  • javítsa a terméket;
  • kicserélje a terméket;
  • árkedvezményt adjon vagy
  • semmissé tegye a szerződést, és teljes egészében visszatérítse a termék vételárát (a vásárlónak nincs joga felbontani az adásvételi szerződést, ha csekély hibáról van szó).

A termék javítása vagy cseréje

A vásárlónak először a termék javítását kell kérnie, illetve a cseréjét, ha a javításra nincs lehetőség (mert például túl költséges lenne). A kereskedőnek gondoskodnia kell a termék javításáról vagy cseréjéről észszerű határidőn belül és anélkül, hogy ezzel jelentős kényelmetlenséget okozna a vásárlónak.

Árkedvezmény vagy a vételár teljes megtérítése

A vevő további lehetőségként igényt tarthat árkedvezményre, illetve a vételár teljes megtérítésére, ha a termék javítása vagy cseréje:

  • nem lehetséges;
  • a termék jellegét/hibáját tekintve túl költséges lenne;
  • jelentős kényelmetlenséget okozna a vásárlónak;
  • nem vitelezhető ki észszerű határidőn belül.

Kiegészítő garanciák

Kiegészítő garancia (kereskedelmi jótállás) nyújtására biztosítható lehetőség, melynek költsége beépíthető a termék árába vagy külön felszámítható. Ez a jótállás nem helyettesítheti azonban a jogszabály által előírt, legalább kétéves szavatosságot, a kínált kereskedelmi jótállás nincs hatással a kötelező törvényi garanciára.

A kötelező szavatossághoz és a kereskedői jótálláshoz fűződő jog érvényesítése a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelő!

Szavatossági feltételek:

A szavatosság a termék átadás időpontjától érvényes.

  1. A vásárló rendelkezzen a termékkel, a vásárláskor kitöltött szavatossági jeggyel és/vagy a vásárlást igazoló számlával.
  2. A vásárló köteles a termékhez ellenőrzési lehetőséget biztosítani.
  3. A szavatossági ügyeket az eladó, vagy ha arra lehetőség van, szakszervízeink intézik.

A  szavatosság megszűnik, ha:

  • a vásárlás után a termék megsérül
  • a terméket megbontották, javították, átalakították
  • a termék az eredeti állapothoz képest hiányos
  • nem a megadott körülmények között üzemeltetik
  • a meghibásodás szakszerűtlen kezelésre vagy üzemeltetésre vezethető vissza
  • a vásárlás, üzembe helyezés időpontja nem állapítható meg egyértelműen a vásárlás számlájával
  • a termékbe idegen anyag került
  • a jótállási jegy, hiányosan, hibásan vagy olvashatatlanul van kitöltve
  • a termék gyártási kódjának, azonosítójának felismerhetőségét meghiúsítják

Az üzemeltetés hibájához köthető járulékos károkért felelősséget nem vállalunk.
A normális elhasználódásból származó hibák nem tartoznak a szavatosság körébe!