Az oldalunk sütiket (Cookie) használ a működése során. Amennyiben nem szeretné ezeket engedélyezni, úgy böngészőjében letilthatja a sütik elfogadását, de akkor nem biztos, hogy az oldal rendben fog működni. Dönthet úgyis, hogy nem lép tovább az oldalunkra! Mi a törvényes feltételek betartása mellett alkalmazzuk a sütiket. Bővebb információt találhat az Adatvédelmi Nyilatkozat menüpont alatt! Elfogadom
Ön itt jár: > Kezdőlap >

A természet egyensúlya, az egyensúly természete

Karavándor magazin

Zöld erdőben jártam

Tiszta levegő, csend és harmónia. Utazás egy álomvilágban. Mindez álom csupán? Elhatározás kérdése. No, nem az elalvás, hanem épp ellenkezőleg az odafigyelés eredménye. És ez mindannyiunk feladata, mert a szándék kevés, ha az üres szólamokból van több. A megoldás pedig a célirányos ösvény kitaposása egy emberibb világ felé, amely a túlkapásoktól és a kézlegyintős alábecsülésektől egyaránt mentes. Végre valódi tettek segíthetik a helyes út megtalálását, az egyszerű tiltások helyett az értelmes lépések megtételéhez. Európa útjai – főként a természetvédelmi területeken – bezárulnak a magas károsanyag-kibocsátású járművek előtt. Kezdetben még behajtási díjak szabtak határt a túlzott forgalomnak, de adottak már azok a dátumok, amikortól nem lehet pénzzel megváltani az engedélyt.

Fotó: CMT Urlaubsmesse Stuttgart 2020Idén Stuttgartban az egyébként minden év januárjában megrendezésre kerülő CMT szabadidő kiállításon mutatta be innovatív újdonságát a speciális haszon- és kempingjárművek műszaki fejlesztésében meghatározó szerepet játszó AL-KO cég karöltve a Huber autóalkatrész fejlesztő vállalkozással. A meghökkentő, ám mégis kézenfekvő újítás, a Hybrid Power Chassis (HPC®), például hagyományos robbanómotoros lakóautókat tehet alkalmassá az elektromos meghajtásra, ezáltal a legszigorúbb környezetvédelmi előírások betartására.

Elektromos hajtás védetten elhelyezett akkumulátorokkal a hibrid hajtáshoz. Fotó: AL-KOA hibrid koncepció megvalósíthatóságát lehetővé tevő AL-KO könnyűszerkezetes alvázat, ami megfelelő alapot kínál a moduláris felépítésű e-meghajtás beépítésére, számos lakóautó-építő cég használja. Az akkumulátorok védett helyre telepítése és az elektromos meghajtó rendszer elhelyezése egyaránt könnyen lehetséges. 90 kW csúcsteljesítményre képes a hátsó-tengelyen bekapcsolható alkalmi e-meghajtás. A hatótávolság a beépített akkumulátoros egységektől függően 50 és 100 km között lehet. A komplett HPC® egység már 2020 második felében elérhető lesz a Fiat Ducato alapjárműre az említett könnyűszerkezetes AL-KO alvázzal készült lakóautók számára.

A lecsupaszított akkumulátoros egység és elektromos meghajtásAz elektromos, illetve hibrid hajtáslánccal és az üzemanyaggal meghajtott lakóautó nagy hatótávolságán túl az e-meghajtás a jobb menetdinamikai tulajdonságok mellett akár 30%-os üzemanyag és CO2 csökkenést eredményezhet. A plug-in töltés gyorsan és rugalmasan pótolja az akkumulátorokban az energiát, tehát akár azonnal károsanyag-kibocsátás mentesen indulhat útra az így kialakított lakóautó. A töltési teljesítmény 7 kW vagy opcióként 22 kW (230V/400V). A teljes rendszer nem elhanyagolható további előnyöket is magában rejt. Ilyen például a hibrid hajtás összkerék-meghajtást eredményező használata, az akkumulátorok pedig a lakóautók fedélzeti fogyasztóinak ellátásában szintúgy részt vesznek. A GPS kapcsolat alapján a természetvédelmi terület határára érve automatikus az átváltás elektromos üzemmódra.

A nagy kapacitású akkumulátorok a fedélzeti energiaellátásban minden eddigi lehetőséget messze túlszárnyalnak. Fotó: AL-KOTudta, hogy Európa-szerte több száz olyan kiterjedt (természetvédelmi) terület létezik, ahol már most is csak külön behajtási engedély megvásárlásával szabad a környezetszennyezőnek minősített járművekkel közlekedni és ahonnan egy-két éven belül teljesen kitiltásra kerülnek az ilyen gépkocsik? Ez okozza, hogy sok országban az ilyen (lakó)autók ára rendkívüli mértékben leesett, hiszen hamarosan legfontosabb előnyüket, az utazás szabadságát fogják elveszíteni!



Tartalomhoz tartozó címkék: Tudjuk hogy használni tudjuk