Karavándor magazin tartalmából
magazin
Közel két évtizede, 2000. januárjától megjelenő szaklap a kempingezés, lakókocsizás és lakóautózás témakörében. Újdonságok, programajánlók, útleírások és számtalan egyéb érdekes téma. 2012-ig kéthavonta megjelenő nyomtatott magazin, majd programajánlóként rendszeres hírlevél formájában, mint Karavándor Hírmondó érhető el, illetve mára internetes blogként informálja a téma iránt érdeklődőket.
A lakóautókba beépített tartozékok gyártói, már eddig is számos telefonos applikációval egészítették ki termékeiket. A klíma, a fűtés, a gázrendszer, a legújabb szaniter ártalmatlanító rendszer, a szatellit antenna és még sok egyéb felszereltség kiegészülve a Mercedes alapjármű kínálta szolgáltatással és a Hymer cég fedélzeti vezérlésben végzett saját fejlesztésével egy kompakt egészet alkot. A luxus lakóautóknál eddig megszokott vezérlőpanel a bejárati ajtó közelében, most új értelmet nyert. A kempingben vagy parkolószálláson hagyott lakóautóval egy okos telefon segítségével lehet kommunikálni, így egy városnézésből vagy gyalogtúrából visszaindulva a kiinduló helyre, már időben gondoskodni lehet a megfelelő fogadtatásról! Különösen nagy segítség ez a kezdő lakóautósoknak, hiszen átfogó jelentést kapnak a fontos fedélzeti információkról. Guruló luxus nyaralójuk naprakész tájékoztatást nyújt, a kényelmi berendezéseket pedig tenyérből vezérelhetik. A jármű közelébe érve az applikáció wifi kapcsolatra vált.
A karantén egy járványügyi előírás, azonban előfordulhat, hogy az egy háztartásban élők szeretnének kiemelten vigyázni az életkoruk vagy egészségi állapotuk miatt fokozottan veszélyeztetett szeretteikre, minimálisra csökkentve a fertőzés kockázatát. Ebben komoly segítség lehet a szobai WC használata. A szigorú elkülönítésben is szerepet játszhat ez a készülék: zárt kialakítása, könnyű kezelhetősége, egyszerű és freccsenés mentes ürítése tökéletesen alkalmassá teszi erre a célra!
Zöld erdőben jártam
Tiszta levegő, csend és harmónia. Utazás egy álomvilágban. Mindez álom csupán? Elhatározás kérdése. No, nem az elalvás, hanem épp ellenkezőleg az odafigyelés eredménye. És ez mindannyiunk feladata, mert a szándék kevés, ha az üres szólamokból van több. A megoldás pedig a célirányos ösvény kitaposása egy emberibb világ felé, amely a túlkapásoktól és a kézlegyintős alábecsülésektől egyaránt mentes. Végre valódi tettek segíthetik a helyes út megtalálását, az egyszerű tiltások helyett az értelmes lépések megtételéhez. Európa útjai – főként a természetvédelmi területeken – bezárulnak a magas károsanyag-kibocsátású járművek előtt. Kezdetben még behajtási díjak szabtak határt a túlzott forgalomnak, de adottak már azok a dátumok, amikortól nem lehet pénzzel megváltani az engedélyt.
Szabad az út, irány síelni
Célországgá váltak az Alpok országai, mert most nem az átutazás a tenger felé, hanem a megérkezés a sípályához lett a fő cél. Az elkövetkezőkben a személygépkocsival (utánfutó, lakókocsi nélkül) közlekedőket érintő terheket és kötelezettségeket tekintettük át. Az osztrák matrica ára 2020-ban kissé emelkedett. Az éves matrica új ára 2% körüli emelkedést mutat tavalyhoz képest, így 91,10 EUR, de két hónapra megvásárolva 27,40 EUR. A legrövidebb időszak, ami határeset egy csúszós szabadság tervezésekor, 10 napra ad szabad utat 9,40 EUR-ért. Szlovákiában alig kerül többe a 30 napos matrica (14 EUR) a tíznaposnál (10 EUR).
Svájc változatlanul 40 CHF-ért árulja az éves matricát, és Szlovénia sem változtatott idén: egy évre 110 EUR, havonta 30 EUR, hét napra pedig 15 EUR a tarifa.
Tényleg biztosra mehet?