Az oldalunk sütiket (Cookie) használ a működése során. Amennyiben nem szeretné ezeket engedélyezni, úgy böngészőjében letilthatja a sütik elfogadását, de akkor nem biztos, hogy az oldal rendben fog működni. Dönthet úgyis, hogy nem lép tovább az oldalunkra! Mi a törvényes feltételek betartása mellett alkalmazzuk a sütiket. Bővebb információt találhat az Adatvédelmi Nyilatkozat menüpont alatt! Elfogadom
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Karavándor magazin tartalmából


magazin

Közel két évtizede, 2000. januárjától megjelenő szaklap a kempingezés, lakókocsizás és lakóautózás témakörében. Újdonságok, programajánlók, útleírások és számtalan egyéb érdekes téma. 2012-ig kéthavonta megjelenő nyomtatott magazin, majd programajánlóként rendszeres hírlevél formájában, mint Karavándor Hírmondó érhető el, illetve mára internetes blogként informálja a téma iránt érdeklődőket.

Zöld erdőben jártam

Tiszta levegő, csend és harmónia. Utazás egy álomvilágban. Mindez álom csupán? Elhatározás kérdése. No, nem az elalvás, hanem épp ellenkezőleg az odafigyelés eredménye. És ez mindannyiunk feladata, mert a szándék kevés, ha az üres szólamokból van több. A megoldás pedig a célirányos ösvény kitaposása egy emberibb világ felé, amely a túlkapásoktól és a kézlegyintős alábecsülésektől egyaránt mentes. Végre valódi tettek segíthetik a helyes út megtalálását, az egyszerű tiltások helyett az értelmes lépések megtételéhez. Európa útjai – főként a természetvédelmi területeken – bezárulnak a magas károsanyag-kibocsátású járművek előtt. Kezdetben még behajtási díjak szabtak határt a túlzott forgalomnak, de adottak már azok a dátumok, amikortól nem lehet pénzzel megváltani az engedélyt.

Szabad az út, irány síelni

Célországgá váltak az Alpok országai, mert most nem az átutazás a tenger felé, hanem a megérkezés a sípályához lett a fő cél. Az elkövetkezőkben a személygépkocsival (utánfutó, lakókocsi nélkül) közlekedőket érintő terheket és kötelezettségeket tekintettük át. Az osztrák matrica ára 2020-ban kissé emelkedett. Az éves matrica új ára 2% körüli emelkedést mutat tavalyhoz képest, így 91,10 EUR, de két hónapra megvásárolva 27,40 EUR. A legrövidebb időszak, ami határeset egy csúszós szabadság tervezésekor, 10 napra ad szabad utat 9,40 EUR-ért. Szlovákiában alig kerül többe a 30 napos matrica (14 EUR) a tíznaposnál (10 EUR).
Svájc változatlanul 40 CHF-ért árulja az éves matricát, és Szlovénia sem változtatott idén: egy évre 110 EUR, havonta 30 EUR, hét napra pedig 15 EUR a tarifa.

Tényleg biztosra mehet?

Ahhoz, hogy egy járműszerelvénnyel a törvényes feltételeknek megfelelően kelhessünk útra, tudnunk kell, milyen jármű, illetve járműszerelvény vezethető B kategóriás jogosítvánnyal? A hivatalos megszorításokon túl további odafigyeléssel jelentősen fokozható a biztonság, érdemes tehát mérlegelni a kockázatot mérséklő megoldásokat.

Leegyszerűsítve a jogi szabályozásban rögzített feltételeket az alábbiaknak kell megfelelnie a sofőrnek, ha járműszerelvényt akar vezetni:

A fagy beálltakor

A téli kempingezés terjedése Magyarországon (enyhén szólva) még nem ért el tömeges méreteket, ezért sokaknak véget ért az idei kempinges szezon. Mit tehet ilyenkor a gondos gazda? Óvja járművét a fagytól és zimankótól. Mik azok a legfontosabb teendők, amivel az állagmegóvás a legtöbb sikerrel kecsegtet, elkerülendő a váratlan (és kellemetlen) tavaszi meglepetéseket?

Miért most és nem előbb?

Szóltunk már előbb is, de a beígért fagyok szerencsére elmaradtak. Ezért azt gondoltuk, ismét felhívjuk a figyelmet, és tekintettel a víztelenítés mikéntjére vonatkozó sok érdeklődő telefonhívásra, változtatás nélkül felidézzük egy korábbi számunkban már leközölt cikk tartalmát. Ezúton is elnézést kérünk a megjelenés minőségéért, de az archívumból kerestük elő az oldalakat, reméljük a téma iránt érdeklődőket ez nem fogja zavarni.
A hivatkozásokra kattintva lehet előhívni nagyobb méretben az oldalakat, ehhez megfelelő böngészőre és az előugró ablakok engedélyezésére lehet szükség!

Tetővédő takaró lakókocsira Téli takaróponyva lakókocsira Karavándor magazin, két út között a legrövidebb hírtelen

Gyakori kérdés a lakójármű tulajdonosok körében, hogyan tároljam megfelelően a lakókocsimat vagy a lakóautómat? A válasz nyilván egy szellős, télen is fűtött csarnok. Ez viszonylag kevés helyen áll rendelkezésre, ezért sorra kell venni az egyéb megoldásokat. Garázs? Akkor viszont legyen jól szellőztethető, mert egy szűk épület, ahová "cipőkanállal" kell beigazítani a járművünket, aztán se jobbról, se balról nem lehet hozzáférni, sőt a garázsajtón egy külön nyílás gondoskodik a szabadba kilógó kapcsolófejről,... Na, azért ennél van jobb megoldás.  Téli védőtakaró alkóvos lakóautóraEgy épített fészer a nap járásának irányából fallal védve, ami közel egy méternyi szabad helyet hagy a talajtól, megfelelő a téli tárolásra. Sajnos ez a lehetőség sem adott mindenkinek. Marad akkor a téli védőburkolat a teljes jármű magasságban vagy az oldalablakok aljáig leengedett kivitelben. Vajon az alacsony árra kell figyelni, amikor védőtakarót vásárolunk, vagy akad sokkal lényegesebb szempont is?
Ennek jártunk utána a fontosabb jellemzőket alapul véve.