Az oldalunk sütiket (Cookie) használ a működése során. Amennyiben nem szeretné ezeket engedélyezni, úgy böngészőjében letilthatja a sütik elfogadását, de akkor nem biztos, hogy az oldal rendben fog működni. Dönthet úgyis, hogy nem lép tovább az oldalunkra! Mi a törvényes feltételek betartása mellett alkalmazzuk a sütiket. Bővebb információt találhat az Adatvédelmi Nyilatkozat menüpont alatt! Elfogadom
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Vásárlási feltételek

Vásárlási feltételek

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályait a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet tartalmazza, amely letölthető a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról. A webshopban történő vásárláshoz regisztráció szükséges! Az így megadott személyes adatainak védelmét az Adatvédelmi Nyilatkozatunkban olvashatja. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések tekintetében az Általános Szerződési Feltételekben foglaltak érvényesek! Vásárlástól elállás lehetősége!  

A termék kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

A rendelés elküldése
A vásárló, ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni azokat, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra.

Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie.

A következő lépésben válassza ki az igényének megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy postai átvétel által), valamint fizetési módot (utánvét-postai kiszállításnál, készpénz-személyes átvételnél). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

Bárminemű külön megállapodás a termékek árát, szállíthatóságát és egyéb jellemzőit illetően csak és kizárólag írásbeli megállapodás alapján érvényes. Mindennemű szóbeli megegyezés kizárva!

Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyek a webáruházban a termékek mellett találhatók. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár-folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt megtekinthető, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása a munkanapokat alapul véve 24 órán belül megtörténik.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről (ez nem jelenti még a megrendelés szerződéssel kötött elfogadását), majd később egyet a várható szállítási időpontról (amennyiben a vásárló ez ellen nem emel kifogást, annak elfogadása jelenti a vásárlási szerződés megkötését). Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfél szolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét. A visszaigazolás esetleges elmaradását (amely technikai hibán kívül például a helytelen -email cím megadásából is fakadhat) kérjük üzenetküldéssel (előtte ellenőrizze, hogy a megadott e-mail címe működik, illetve elérhetőségi telefonszámot adjon meg) vagy telefonos megkereséssel jelezze a számunkra.

Fizetési feltételek
Áruházunkban lehetőség van személyes és utánvéttel történő fizetésre. Utóbbi esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.

Szállítás
A küldemények kézbesítése a Magyar Posta (MPL) által történik. A termék várható szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár-folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A feltüntetett várható szállítási költség (illetve átvállalás esetén az ingyenes ajánlat) csak alapdíjas csomagra vonatkozik, extra szolgáltatásra (túlméretes, sürgős, külföldre, törékeny... stb.) nem érvényes. Ilyen esetben küldés előtt felvesszük a kapcsolatot a vásárlóval! A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló email-ben található telefonszámon. Általános belföldi szállítási díjszabás

A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, haladéktalanul köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal és gyámság alatt állóval. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú illetve nem áll gyámság alatt.

A termék visszaküldése
Portós csomagot nem áll módunkban átvenni, automatikusan visszaküldjük a feladónak.

Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia

a) A vásárlástól elállás jogára vonatkozóan az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve, valamint jelen vállalkozás (továbbiakban Vállalkozás) és a vásárló (továbbiakban Fogyasztó) között létrejött szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Amennyiben ez a tájékoztatás nem történt volna meg, Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolhatná az elállási jogát, azonban ha Vállalkozó a termék kézhezvétele vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

b) Akkor indul az elállási jog érvényesítésére rendelkezésre álló idő, amikor Fogyasztó vagy (az általa megjelölt) harmadik személy (kivételt képez a fuvarozó) a terméket átveszi. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap, de Fogyasztó a szerződéskötés és a termék átvételének napja közötti időszakban is élhet elállási jogával.

c) Vállalkozás nem vállalja a termék visszaküldésének költségét, azt Fogyasztónak kell viselnie, de őt ezen felül a termék visszajuttatásával kapcsolatban más költség nem terheli.

d) Mikor nem illeti meg általánosságban Fogyasztót az elállási jog:

  • Fogyasztó kifejezett kívánságára legyártott termék esetében;
  • egyértelműen személyre szabottan meghatározott termékek esetén különös tekintettel, ha annak beszerzését Vállalkozás előleg megfizetéséhez kötötte;
  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szolgáltatás egészének teljesítését követően, amennyiben a teljesítés megkezdése kifejezetten Fogyasztó előzetes beleegyezésével történt, és Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (különös tekintettel szobai toalett, vödrös WC, élelmiszerbarát anyagból, illetve élelemhez köthető felhasználási céllal készült tartály, vízszivattyú, vízcsap);
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, illetve a csomagolását felbontották, ezáltal egyszerű eljárással nem ellenőrizhető az összetétel hígítása, megváltoztatása;
  • olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél Vállalkozás kimondottan Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  • lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha Vállalkozás Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

e) Vállalkozás az elállási nyilatkozat beérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget Fogyasztó részére, beleértve a kiszállítási díjat is, feltéve, hogy a termék visszaérkezett.

f) A díj visszafizetésekor alapvetően az eredeti ügyletnél alkalmazott fizetési mód a követendő. Amennyiben Fogyasztó egyéb fizetési mód alkalmazásához hozzájárulását adja, semmilyen többletköltség nem keletkezik számára e visszatérítési mód alkalmazásából. A visszafizetés (utalás) kifejezetten az aktuálisan érvényes hatósági illetve törvényi szabályozás előírásainak betartásával történhet.

Portóval, utánvétellel visszaküldött levelet/csomagot Vállalkozás nem vesz át!

g) Fogyasztó az árut indokolatlan késedelem nélkül, legfeljebb Vállalkozásnak a szerződéstől való elállásról adott nyilatkozatának igazolt napjától számítva 14 napon belül köteles visszaküldeni vagy Vállalkozó címén átvételi igazolással leadni.

h) Írásban történő elálláskor Fogyasztó az elállási nyilatkozatot igazolhatóan 14 napon belül küldje el.

i) Vállalkozás nem köteles az alábbi költségeket megtéríteni:

  • Vállalkozás által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából keletkezett;
  • Fogyasztó által vélelmezett járulékos kár megtérítése vagy enyhítése legyen az közvetlenül anyagi természetű vagy erkölcsi, jó hírnévhez stb. köthető;
  • Fogyasztó által mással megkötött szóbeli vagy írásbeli szerződés, megállapodás meghiúsulásának vagy nem megfelelő teljesítésének következménye;
  • a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés Fogyasztót terheli, ami a visszatérítésből levonásra kerül (a visszavételi jog alól a korábban említettek szerint mentesülő termékek visszavétele értékcsökkenéssel sem kérhető).

j) A visszatérítést Vállalkozás visszatarthatja, amíg az árut nem kapta vissza, illetve Fogyasztó hitelt érdemlő bizonyítékot nem ad arra vonatkozóan, hogy az árut Vállalkozó telephelyére visszaküldte. A kettő közül a korábbit kell a visszaadás időpontjának a tekinteni.

k) Az elállási jog kinyilvánítása történhet Fogyasztó részéről

  • írásban (a letölthető adatlap kitöltésével);
  • telefonon, ahol Fogyasztó beazonosítása hitelt érdemlően megtörténhet (például a vásárlásra vonatkozó részletek visszakérdezésével vagy visszahívás kezdeményezésével). Ennek hiányában az elállási nyilatkozat keltezése a termék visszaküldésének a napja;
  • személyesen, a személyazonosság kétséget kizáró igazolása után;
  • postai úton kizárólag ajánlottan visszaküldött elállás esetén a postára adás időpontja a meghatározó a határidő eldöntése szempontjából.

l) Fogyasztó és Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

m) Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

n) Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Vállalkozást a jelen Szabályzatban feltüntetett bármelyik elérhetőségen.

o) Elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerint Fogyasztónak minősülő felhasználókat illeti meg.

p) Elállási jog nem illet meg vállalkozást, azaz olyan személyt, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el! Külön bizonyítás nélkül ilyen esetnek tekinthető a vásárlói adószámmal kiállított számla esetén.

AZ ELÁLLÁSI JOG KINYILVÁNÍTÁSA UTÁN AZ ELÁLLÁSI JOG ÉRVÉNYESÍTÉSÉNEK MENETE

Fogyasztó visszajuttatja a terméke(ke)t, valamint a vásárlást igazoló számlát vagy annak másolatát Vállalkozáshoz az elállás közlésétől számított 14 napos határidővel az alábbi módok valamelyikén:

  • Postán vagy futárszolgálattal a Vállalkozás telephelyére;
  • személyesen beviszi Vállalkozás telephelyén található vevőszolgálati irodába;

A visszaküldés határidőn belül teljesített, amennyiben Fogyasztó annak lejárta előtt a terméket visszajuttatja. Az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül Vállalkozás visszatéríti a megvásárolt termék, termékek vételárát és a kiszállítási díjat. A visszatérítés kizárólag a Fogyasztó által megadott bankszámlára utalással történik, ami Fogyasztó számára nem jár többletköltséggel. A bankszámlaszámot az elállási nyilatkozatban, de legkésőbb az áru visszaérkezésekor Vállalkozó számára közölni kell.

Vállalkozás kártérítési igénnyel él Fogyasztó felé, ha az elállási jog gyakorlása után bebizonyosodik, hogy a visszaadott termék a nem rendeltetésszerű használat vagy gondatlan kezelés következtében megsérült teljesen vagy részben használhatatlanná, illetve értékcsökkentté vált.

Az ismertetett feltételek nem terjednek ki a következőkre: Vállalkozás webáruházában nem köthető szerződés szolgáltatás nyújtására, ezért a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének k./ pontja, illetve a 13. §, 19. §, a 20. § szerinti felmondási jog, a 20. § (2) bekezdésének b./ pontja, a 26. §, a 27. § a./ pontja nem érvényesíthető. Az email-ben leadott, személyesen vagy telefonos megállapodás keretében történt megrendelések nem tartoznak a webáruházon keresztüli megrendelésekre vonatkozó feltételek hatálya alá.

Az elállási jog gyakorlása az online (a webáruház felületén) leadott megrendelések esetében akkor is érvényesíthető, ha személyes átvétel keretében üzletünkben történik az áru átvétele.

Vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó
 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.

Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé!

Amennyiben a vásárlóhoz az értesítés 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése elektronikus úton történő visszavonására. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a  "Kapcsolat" menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására.

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben, vagy telefaxon kerülhet sor. Az esetleges (telefonon vagy az üzletben tett) szóbeli panaszról jegyzőkönyvet veszünk fel.

Az online vitarendezési rendelet lehetővé teszi az Európai Unióban letelepedett fogyasztók és a kereskedők számára, hogy a belföldi és határon átnyúló online vásárlásokból adódó vitáikat – az egységes uniós online vitarendezési platformnak (OVR-platform) köszönhetően – online módon rendezzék.Erről részletes tájékoztatás az Európai Unió honlapján magyarul is elérhető: http://ec.europa.eu/odr.